אריזת המיתוג היא כלי ויזואלי ומוחשי המיועד לפשט את תהליך המיתוג. ולהקל על ניתוח הנתונים והסקת המסקנות.
מהו תהליך המיתוג וכיצד משרתת אותנו אריזת המיתוג?
ההתרגשות מלידת מותג חדש, היא ממש כמו תינוק חדש שבא לעולם. האחריות לגידולו וטיפוחו נחלקת בין שני בני הזוג. בעל העסק וחברת המיתוג. יחד בונים את האסטרטגייה שתקבע מה הוא יהיה כשיהיה גדול.
בתהליך הכנת המיתוג (branding) מחליטים מה הם ערכי המותג הרצויים ומפתחים אותם לסממנים ומאפיינים המבטאים את ערכי המותג שגובשו מילולית לחוויה שיש לה "נתפסות חושית כוללת": צורות, צבעים, צלילים או כל מאפיין חושי אחר, התהליך הכולל נקרא – עיצוב חווית המותג.
כדי לקבוע מהם ערכי המותג אנו נדרשים לשאול ולענות על שאלות שימצבו אותנו בהתאמה לקהל ללקוחותינו, בהכרות של מתחרינו, בהלימה ליכולות העסקיות שלנו, בתמחור, באסטרטגיית השיווק, ההפצה, הפרסום, ועוד. תהליך ״מילוי השאלון״ הוא תהליך חשוב מאד ועדיף לבצעו עם מספר אנשים בעלי השקפת עולם שונה מכם, ובלווי מיקצועי.
אריזת המיתוג בנויה על דיון בשני תהליכים – תהליך ראשון הוא הברינסטורמינג, הבנוי על חשיבה מסועפת ויצירתית, בה אין שיפוטיות לתשובות וכולן שוות משקל. תהליך זה מיועד לפתוח אותנו לערוצי חשיבה חדשים ומקוריים.
התהליך השני הוא תהליך הברירה והמיפוי, בתהליך הזה נבדקות התשובות והרעיונות שהועלו ומקבלות דירוג ומיפוי, כאן אנחנו עובדים על עקרון החשיבה הממוקדת, מפעילים שיקול דעת ולוקחים אחריות על התשובות שהעלנו.
שיטת העבודה עם אריזת המיתוג
האריזה במצבה הפרוס, מחולקת לאזור השאלון המסועף – החלקים החיצוניים של כל זרוע, עם מקום פתוח לתשובות רבות, והחלק הממוקד – הפנימי יותר של הזרועות בו יש לענות על השאלון באופן מוגדר.
לאחר סיים המילוי, אנו מקפלים את האריזה, (אין צורך בהדבקה ולכן ניתן לחזור ולפתוח אותה שוב, אם נזדקק), ומה שאנו מקבלים זה שכל שלבי החשיבה הראשוניים נעלמו מן העין ואנו רואים רק את המסקנות הסופיות, אך כשנביט פנימה נגלה שהכל ארוז בקופסא, שום דבר לא אבד, אך הוא לא מפריע לנו להתבונן במסקנות בלבד. האריזה בעלת 4 פיאות הקפיות ובינהם מתקבל הסימון ״+״ . באופן כזה שאנו בוחרים על איזו דופן אנו מתמקדים בכל זמן נתון, קל לנו לנתח את התשובות והמסקנות. השלב האחרון והוא שאלון המכסה, בו בחלקו הפנימי אנו מדברים על הצד הרגשי / אסוציטיבי של המותג ובחלקו החשוף אנו כבר מאפיינים את השם, הסלוגן ואיפיוני הלוגו.
בתמונות המוצגות בפוסט זה נעשה מיתוג לאמפי בת חפר הממוקם בישוב הקהילתי בת חפר, בתהליך היו שותפים כ-150 איש מהישוב שהוזמנו להרצאה שלי על ״פרמיית המיתוג״.